- Pomorski Szlak Żeglarski
- Zatoka Gdańska
- Po wodach Gdańska
- Pętla Żuławska
- Zalew Wiślany
- Zalew Kaliningradzki
- Elbląski Węzeł Wodny
- Kanał Elbląski
- Pojezierze Iławskie
- Linie wysokiego napięcia
- Godziny otwarć mostów, śluz, pochylni
- Komunikaty nawigacyjne
- Szlaki Wodne Polski
- Pomagają nam
- Spotkania na szlaku
- wandrus-opinie
- Obozy quadowe, paintballowe, gokartowe i przygody
- Ostrzeżenia i interwencje
- PROJEKTY, AKCJE, PROPOZYCJE
- obozy-quadowe
Biała Góra - przystań żeglarska
Aktualizacja styczeń 2022: od sezonu 2022 operatorem przystani na piętnaście jest firma Iczarter.
Artykuł tutaj
Przystań Biała Góra została zbudowana w latach 2010-2012 w ramach projektu Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej. Przystań została zlokalizowana tuż przy Węźle Wodnym Biała Góra, wyjątkowym zespole obiektów hydrotechnicznych. Na mojej stronie jest on opisany - tutaj
Gdzie cumujemy?
Burtą do pomostu pływającego, osadzonego na palach. Pomost posiada listwę odbojową z pcv. Cumy obkładamy na polerach cumowniczych. Na pomostach rozmieszczone są punkty poboru wody i energii elektrycznej oraz urządzenia bezpieczeństwa – drabinki wyłazowe i zestawy ratownicze.
Długi odcinek nabrzeża cumowniczego stanowi przystań dla statku pasażerskiego. Wyróżnia się ono tym, że tutaj dalby stabilizujące pomost usytuowane są po obu stronach nabrzeża. Ponieważ statki do Białej Góry docierają bardzo rzadko, w praktyce nabrzeże dla statków może być wykorzystywane przez jachty.
Podczas manewrów należy wziąć poprawkę na prąd - ale tylko okresowo. Jeśli poziom wody na Wiśle jest wysoki, wtedy przez jazy śluzy Biała Góra wpływa do Nogatu woda z Wisły.
Cumowanie w 2012 jak i w 2013 roku i korzystanie z infrastruktury przystani było całkowicie bezpłatne.
Część lądowa:
- zaplecze socjalne dla klientów mariny wyposażone w niezbędne do funkcjonowania przystani pomieszczenia: toalety z natryskami w tym osobna toaleta dla osoby niepełnoprawnej, aneks kuchenny (kompletnie wyposażona kuchnia - garnki, talerze, sztućce itp.);
- tarasy widokowe w formie drewnianych trejaży ukierunkowane w stronę mariny;
- hangar zimowy na łodzie i sprzęt wodny o powierzchni zabudowy 96,12m2;
- parking na 36 samochodów osobowych oraz ciąg pieszojezdny wzdłuż brzegu pozwolajacy na dojazd samochodów do pochylni, w celu zwodowania łodzi (szerokość slipu 3,40 metra).
Piotr Salecki (maj 2011-sierpień 2013, aktualizacja maj 2016, maj 2017)
Wizualizacja przystani. Ostateczny układ pomostów cumowniczych jest nieco inny niż na planie.
Panorama przystani widoczna ze śluzy Biała Góra - fot. Piotr Salecki (maj 2013)
Panorama przystani widoczna ze śluzy Biała Góra - fot. Piotr Salecki (maj 2013)
Slip i zabudowania przystani - fot. Piotr Salecki (maj 2013)
Główny budynek przystani, za nim hangar - fot. Piotr Salecki (maj 2013)
Hangar - fot. Piotr Salecki (maj 2013)
Pomosty cumownicze - fot. Piotr Salecki (maj 2013)
Pomost cumowniczy - fot. Piotr Salecki (maj 2013)
Pomost cumowniczy - fot. Piotr Salecki (maj 2013)
Kładka łącząca teren przystani z pomostami cumowniczymi - fot. Piotr Salecki (maj 2013)
- 9542 odsłony
Odpowiedzi
Dodaj nową odpowiedź