- Pomorski Szlak Żeglarski
- Zatoka Gdańska
- Po wodach Gdańska
- Pętla Żuławska
- Zalew Wiślany
- Zalew Kaliningradzki
- Elbląski Węzeł Wodny
- Kanał Elbląski
- Pojezierze Iławskie
- Linie wysokiego napięcia
- Godziny otwarć mostów, śluz, pochylni
- Komunikaty nawigacyjne
- Szlaki Wodne Polski
- Pomagają nam
- Spotkania na szlaku
- wandrus-opinie
- Obozy quadowe, paintballowe, gokartowe i przygody
- Ostrzeżenia i interwencje
- PROJEKTY, AKCJE, PROPOZYCJE
- obozy-quadowe
Rybina - przystań żeglarsko-pasażerska
Nowa przystań pasażersko-jachtowa w Rybinie została zbudowana w ramach II etapu projektu Pętla Żuławska. W budowie są jeszcze przystanie w Kątach Rybackich i Sztutowie.
Przystań w Rybinie składać się z:
- Właściwej przystani ze stałym nabrzeżem postojowym dla statków pasażerskich, zapleczem socjalnym (toalety, prysznice), możliwością poboru prądu i wody, zrzutu ścieków jachtowych itp.;
- 3 pływających pomostów cumowniczych dla jachtów przy mostach zwodzonych;
- Istniejącego dotychczas pływającego pomostu cumowniczego przy moście zwodzonym na Szkarpawie
W Rybinie wodniacy będą mieli wspomnianą przystań. Jej podstawowym elementem będzie długie, stałe nabrzeże, przeznaczone wg projektantów do cumowania statków pasażerskich. Przy owym nabrzeżu będzie kilka (dosłownie kilka!) miejsc cumowniczych dla jachtów i innych jednostek wodnych. Pozostaje jedynie mieć nadzieję, iż w związku ze znikomym (przynajmniej na razie) ruchem statków pasażerskich, wodniacy będą mogli korzystać z całego nabrzeża.
Cumując w Rybinie możemy teraz nabrać wody, podłączyć się do prądu oraz opróżnić jachtową toaletę. Toalety i prysznice będą zlokalizowane w budynku socjalnym. Cały teren przystani będzie oświetlony, ogrodzony i strzeżony. Będzie tu można zostawić samochód na bezpieczny, dłuższy postój.
Przy dwóch mostach zwodzonych zlokalizowano pomosty cumownicze, dla jachtów oczekujących na otwarcie. Są to pomosty pływające, zacumowane do wbitych w dno palach, pozwalające na jednoczesne cumowanie burtą około trzech - czterech jachtów (długość każdego pomostu 30 metrów). Ponieważ od lat w Rybinie funkcjonował jeden pomost pływający (przy żółtym moście zwodzonym, od strony zachodniej), od 2014 roku każdy z mostów zwodzonych będzie miał pomosty oczekiwania po każdej ze stron.
Piotr Salecki (marzec 2014)
zdjęcia Piotr Szafran
Panorama nabrzeża nowej przystani - fot. Piotr Szafran (zima 2014)
Jeden z nowych pływających pomostów cumowniczych przy moście zwodzonym, jeszcze bez wykonanego dojścia od strony lądu - fot. Piotr Szafran (zima 2014)
Budynek socjalny, z toaletami, prysznicami i nie tylko... - fot. Piotr Szafran (zima 2014)
Nabrzeże ze stanowiskiem do opróżniania jachtowych toalet - fot. Piotr Szafran (zima 2014)
Panorama od strony głównego nabrzeża nowej przystani w Rybinie - fot. Piotr Szafran (zima 2014)
Specyfikacja nabrzeża cumowniczego
Nabrzeże postojowe dla statków o długości 100 metrów, wyposażone jest w żeliwne pachoły cumownicze, poliuretanową odbojnicę, stalowe drabinki wyłazowe. Standardowe kolumienki zasilania w wodę pitną i energię elektryczną (2 kolumienki), typowy sprzęt ratowniczy (2 komplety): koła z linką i bosak. Nawierzchnia z kostki granitowej.
Specyfikacja 3 pomostów oczekiwania dla małych jednostek rekreacyjnych
Długość każdego z trzech pomostów wynosi 30 metrów (3 segmenty po 10 metrów), z drewnianym pokładem na całej powierzchni. Pomosty będą wyposażone w stalowe pachoły cumownicze (4 szt. na każdy pomost), drewnianą belkę odbojową na całej długości pomostu, stalowe drabinki wyłazowe (2 szt), stalowy trap wyjścia na ląd, stojak ze sprzętem ratunkowym.
Opr. Piotr Salecki (marzec 2014)
- 5255 odsłon
Odpowiedzi
Dodaj nową odpowiedź