- Pomorski Szlak Żeglarski
- Zatoka Gdańska
- Po wodach Gdańska
- Pętla Żuławska
- Zalew Wiślany
- Zalew Kaliningradzki
- Elbląski Węzeł Wodny
- Kanał Elbląski
- Pojezierze Iławskie
- Linie wysokiego napięcia
- Godziny otwarć mostów, śluz, pochylni
- Komunikaty nawigacyjne
- Szlaki Wodne Polski
- Pomagają nam
- Spotkania na szlaku
- wandrus-opinie
- Obozy quadowe, paintballowe, gokartowe i przygody
- Ostrzeżenia i interwencje
- PROJEKTY, AKCJE, PROPOZYCJE
- obozy-quadowe
Rudniki - Kaper
Marina Kaper na Martwej Wiśle w Kanale Rozwójki
Metryczka przystani | |||
nazwa: | Marina Kaper | alternatywna: | |
ulica: | Sztutowska 21 a | kod, miasto: | 80-722 Gdańsk |
strona www | hotel-kaper.pl/marina | poczta@hotel-kaper.pl | |
telefon | 570 583 086 | ||
typ przystani | prywatna, całoroczna, osłonięta | średnia głębokość | 2 metry do rozlewiska, dalej 0,80 cm |
cumowanie | burtą i y-bomy od 2016 roku | Liczba miejsc | ~20-30 |
infrastruktura | 110 metrów nabrzeża, prąd i woda (na nabrzeżu, tuż przy pomoście cumnowniczym), wc, prysznice (od lata 2016), teren ogrodzony i monitorowany, utwardzony plac do zimowania jachtów, możliwość dojazdu samochodem do nabrzeża, hotel Kaper w bezpośrednim sąsiedztwie | ||
ostrzeżenia nawigacyjne | Nie wpływać pod mostek prowadzący na wysepkę. | ||
uwagi | Oddana do użytku jesienią 2015 roku. |
Marina Kaper powstała w Gdańsku w Kanale Rozwójki, na Rudnikach. Pierwsze jachty przyjęła jesienią 2015 roku. Marina ma ambicję być przystanią ekskluzywną. Ekskluzywną nie z tego powodu, że przyjadą tu armatorzy na najnowszych jachtach i w najlepszych samochodach, ale ekskluzywną dlatego, że cumować tu będą żeglarze i motorowodniacy przestrzegający wodniackiego savoir vivre`u, szanujący tradycję wodniacką i szanujący się nawzajem. Tacy właśnie wodniacy są w marinie oczekiwani jako stali rezydenci.
Promocyjne ceny dla nowych rezydentów - jeden zł za jeden metr długości za jedną dobę
Wobec braku wolnych miejsc postojowych dla jachtów w rejonie Gdańska to niesamowita okazja, żeby trzymać jacht w dobrej lokalizacji a jednocześnie za dobrą cenę. Promocja ważna jest do wyczerpania puli miejsc promocyjnych. Po zakończeniu promocji w Marinie nadal będzie obowiązywać atrakcyjna cena postoju - 1,50 zł za jeden metr długości kadłuba za jedną dobę.
Manewry podejściowe
Wpływając z Martwej Wisły do Kanału Rozwójki drogę wskażą nam "znaki brzegowe" - olbrzymie hangary. Na wschodnim brzegu Kanału Rozwójki będą to niebieskie hangary firmy Damen, na zachodnim - biało-szare firmy YachtFinishing. Za rufą, na drugim brzegu Martwej Wisły mamy budynek przystani Tamka oraz niebieski hangar przystani GKM LOK. Wpływamy do Kanału Rozwójki. Jest on na tyle szeroki, że swobodnie mogą się tu mijać wchodzące i wychodzące jachty. Wschodni brzeg umocniony jest drewnianymi palami, połączonymi wzdłużnie drewnianymi odbojnicami. Wszystko to jest raczej w złym stanie. Zachodni brzeg jest nieuregulowany i rosną na nim krzaki i liczne drzewa. W oddali, na wschodnim brzegu widzimy już długi, ponad stumetrowy pomost cumowniczy Mariny Kaper.
Cumujemy
Na razie cumujemy wzdłuż do 110-metrowego, drewnianego pomostu, wyposażonego w polery cumownicze. Później zostaną tu zamontowane y-boomy, dla większych i mniejszych jachtów, ale nadal pozostanie fragment pomostu do cumowania burtą dla większych jednostek. Wzdłuż pomostu rozmieszczone są mufy prądowe oraz przyłącze wody pitnej.
Do wysokości rozlewiska głębokość wynosi co najmniej dwa metry, dlatego mogą tu swobodnie wpłynąć pełnomorskie jachty. Z lewej strony równolegle do nabrzeża usytuowany jest budynek hotelu Kaper. Za nim znajduje się duży, utwardzony plac, przeznaczony w lecie do postoju jachtów, a poza sezonem do zimowania jachtów i łodzi.
Dalsza część nabrzeża przeznaczona jest do cumowania jednostek o zanurzeniu do jednego metra. Przystań zamyka mostek w stylu "weneckim" prowadzący na małą wysepkę. Mostek uzyskał większy "prześwit" i został wyremontowany. Na wysepce została zbudowana wiata biesiadno-grillowa. W przyszłości jachty będą mogły zacumować również wokół wysepki. Pod mostek w żadnym wypadku nie wpływamy, gdyż przechodzą tam tuż nad nad wodą grube stalowe liny. Do lata 2016 na terenie przystani powstanie kontener z prysznicami i toaletami.
Do przystani można dojechać autobusem komunikacji miejskiej z Gdańska (dojście do przystanku około 800 metrów).
Piotr Salecki (luty 2016)
- Galeria zdjęć - tutaj
Panorama przystani - fot. Archiwum Mariny Kaper
Widok na przystań i hotel, na horyzoncie wyjście na Martwą Wisłę - fot. Piotr Salecki (styczeń 2016)
Fragment nabrzeża - fot. Piotr Salecki (styczeń 2016)
Przyłacza prądu rozmieszczone są na latarniach stojących wzdłuż nabrzeża - fot. Piotr Salecki (styczeń 2016)
Tuż przy nabrzeżu jest utwardzony plac, służący latem jako parking, a zimą jako miejsce przechowania jachtów - fot. Piotr Salecki (styczeń 2016)
Widok na rozlewisko Rozwójki, gdzie zlokalizowane są przystanie Bliza, Pałac Młodzieży i Bractwa Żeglarzy - fot. Piotr Salecki (styczeń 2016)
Wiata grillowo-biesiadna na wyspie - fot. Piotr Salecki (styczeń 2016)
Mostek prowadzący na wyspę - fot. Piotr Salecki (styczeń 2016)
Utwardzony plac służy latem jako parking, a zimą jako miejsce przechowania jachtów - fot. Archiwum Mariny Kaper (styczeń 2016)
Pokój w Hotelu Kaper tuż przy Marinie Kaper - fot. Archiwum Mariny Kaper (styczeń 2016)
- 6833 odsłony
Odpowiedzi
Dodaj nową odpowiedź