- Pomorski Szlak Żeglarski
- Zatoka Gdańska
- Po wodach Gdańska
- Pętla Żuławska
- Zalew Wiślany
- Zalew Kaliningradzki
- Elbląski Węzeł Wodny
- Kanał Elbląski
- Pojezierze Iławskie
- Linie wysokiego napięcia
- Godziny otwarć mostów, śluz, pochylni
- Komunikaty nawigacyjne
- Szlaki Wodne Polski
- Pomagają nam
- Spotkania na szlaku
- wandrus-opinie
- Obozy quadowe, paintballowe, gokartowe i przygody
- Ostrzeżenia i interwencje
- PROJEKTY, AKCJE, PROPOZYCJE
- obozy-quadowe
Tolkmicko
Nie omijajmy Tolkmicka
Tolkmicko jest największym portem na Zalewie Wiślanym. Wieloletnia przebudowa i modernizacja portu została zakończona w 2013 roku. Wyremontowano nabrzeża i wybudowano Przystań Żeglarską Pętli Żuławskiej, poszerzono wejście do portu i zbudowano cąłkowicie nowy falochron wschodni wraz z oznakowaniem. Odbudowano Pomost Żeglarski przy Nabrzeżu Zachodnim. Miasto nie ma zabytków Fromborka ani plaż Krynicy Morskiej czy Piasków. Ale i Tolkmicko ma coś wyjątkowego. To Święty Kamień, miejsce dawnych obrzędów pogańskich Prusów. Kamień ma obwód około 14 metrów i leży kilkadziesiąt metrów od brzegu, 4 kilometry na wschód od portu. Tolkmicko jest przystanią wartą odwiedzenia, zwłaszcza dla tych, którzy lubią ciszę i spokój. To również doskonały port do zacumowania w nocy, podczas Waszych pierwszych prób nocnej żeglugi - na przykład z Krynicy do Tolkmicka.
Tolkmicko jest największym portem na Zalewie Wiślanym. Wieloletnia przebudowa i modernizacja portu została zakończona w 2013 roku. Wyremontowano nabrzeża i wybudowano Przystań Żeglarską Pętli Żuławskiej, poszerzono wejście do portu i zbudowano cąłkowicie nowy falochron wschodni wraz z oznakowaniem. Odbudowano Pomost Żeglarski przy Nabrzeżu Zachodnim. Miasto nie ma zabytków Fromborka ani plaż Krynicy Morskiej czy Piasków. Ale i Tolkmicko ma coś wyjątkowego. To Święty Kamień, miejsce dawnych obrzędów pogańskich Prusów. Kamień ma obwód około 14 metrów i leży kilkadziesiąt metrów od brzegu, 4 kilometry na wschód od portu. Tolkmicko jest przystanią wartą odwiedzenia, zwłaszcza dla tych, którzy lubią ciszę i spokój. To również doskonały port do zacumowania w nocy, podczas Waszych pierwszych prób nocnej żeglugi - na przykład z Krynicy do Tolkmicka.
Metryczka przystani | |||
nazwa: | Port Tolkmicko | alternatywna: | |
ulica: | ul. Parkowa 1 | kod, miasto: | 82-340 Tolkmicko |
telefon | 55 231 66 14 bosmanat 10-15 dni powszednie | ||
typ przystani | Urzędu Morskiego, osłonięta | średnia głębokość | 2 metry |
cumowanie | Nabrzeże Południowe, do y-bomów Pomost Żeglarski wzdłuż nabrzeża | Liczba miejsc | ~15 (przystań Pętli Żuławskiej), ~10 Pomost Żeglarski, ~15 - Nabrzeże Zachodnie, 15 - Falochron Wschodni |
infrastruktura | Wydzielona Przystań Żeglarska Pętli Żuławskiej na Nabrzeżu Południowym (niski pomost pływający, y-bomy). Pomost Żeglarski na Nabrzeżu Zachodnim (niski, stały). Na Nabrzeżu Wschodnim budynek bosmanatu portu, sklep rybny, budynki bazy rybackiej, żółty hangar z różnymi najemcami, budynek SAR i Hangar żeglarski (blisko Nabrzeża Południowego). Slip. Na Nabrzeżu Zachodnim budynek bosmanatu przystani żeglarskiej Pętli Żuławskiej - wc, prysznice, aneks kuchenny. | ||
ostrzeżenia nawigacyjne | Przy Falochronie Zachodnim Pirs Pasażerski, jednak statki cumują raczej przy Nabrzeżu Zachodnim. W awanporcie, przy Falochronie Wschodnim spłycenia oznakowane żółtymi pławami świetlnymi. Aktualizacja: pławy zostały usunięte. W odległości około jednego metra od Falochronu Zachodniego drewniane pale pod wodą. Cumowanie do skrajnego stanowiska ybomu przystani Pętli Żuławskiej (od strony wschodniej) może powodować otarcie o cumującą tu jednostkę SAR. | ||
uwagi | Łączność: kanał 10 VHF. Siedziba SAR Zalewu Wiślanego. SAR nasłuch 11 i 16 VHF. tel. 55-231-61-55, 50-50-50-995, awaryjnie SAR Gdynia: 58-620-55-51. 50-50-50-971. |
Ważne informacje | Plan portu | Filmy | ||
Batymetria (2010) | Schemat portu | Basen portowy | ||
Galerie zdjęć | Artykuły | |||
|
|
- na przystani żeglarskiej Pętli Żuławskiej przy Nabrzeżu Południowym
- przy Pomoście Żeglarskim przy Nabrzeżu Zachodnim
- przy Nabrzeżu Zachodnim (poza miejscami zarezerwowanymi dla statków)
- przy Falochronie Wschodnim (falowanie, częściowe wypłycenie)
- awaryjnie - Pirs Pasażerski przy Nabrzeżu Zachodnim (falowanie!)
Panorama portu w Tolkmicku z lotu ptaka foto: iczarter.pl, infografika Piotr Salecki
Aby obejrzeć zdjęcie w powiększeniu kliknij na zdjęcie lub tutaj
Aktualizacja: Pławy T-1 i T-2 zostały usunięte.
Aby obejrzeć planik w powiększeniu kliknij na planik lub tutaj
Aktualizacja: Pławy T-1 i T-2 zostały usunięte.
PORT OPIS OGÓLNY
Port Tolkmicko składa się z dwóch, prawie prostokątnych basenów. Pierwszy to awanport o długości około 170 metrów, drugi to basen portowy o długości około 210 metrów i szerokości ok. 58 metrów (przy Pomoście nr. 2 basen jest szerszy o 2-3 metry). Bosmanat Portu Urzędu Morskiego znajduje się na krańcu Nabrzeża Wschodniego i jest czynny w dni powszednie od godz. 10 do 15. W sezonie czynny jest również Bosmanat Przystani Pętli Żuławskiej w narożniku przy Nabrzeżu Południowym i Zachodnim, z wc, prysznicem, aneksem kuchennym i punktem odbioru fekaliów. Średnia głębokość w porcie to 3 metry, na wejściu 2,5 metra. Pomimo przebudowy, w porcie odczuwalne jest falowanie w przypadku wiatrów dolądowych. Jak napisali do naszego portalu żeglarze odwiedzający regularnie Tolkmicko: "przebudowa spowodowała znaczne pogorszenie warunków postoju w porcie przy wiatrach dolądowych, a przy północnych sztormach w porcie występuje duże, niszczące zafalowanie."
INFORMACJE NAWIGACYJNE
Podejście
Dobra widoczność pozwala na wejście przy sprzyjającym kierunku wiatru na żaglach i wykonanie manewru podejścia do któregoś z nabrzeży - raczej z wyłączeniem pomostu przystani Pętli Żuławskiej. Tolkmicko ma, jeden z najbardziej widocznych na Zalewie, brzegowy punkt orientacyjny. Jest to niebiesko-biały budynek przetwórni ryb. Budynek ów znajduje się nieco na wschód od wejścia do portu. Głowice falochronów pomalowane są w skośne czarno-żółte pasy. Umieszczone są na nich znaki nawigacyjne. Miasteczko to znajduje się prawie dokładnie na trawersie Krynicy Morskiej. Jachty o niewielkim zanurzeniu (do 80 cm) w zasadzie nie muszą trzymać się toru podejściowego. Podchodząc od strony zachodniej należy jednak pamiętać o Mieliźnie Tolkmickiej i być przygotowanym na podniesienie miecza. Jachty o większym zanurzeniu powinny trzymać się toru podejściowego. Od strony wschodniej głębokości są większe. Port jest dostępny dla wszystkich jachtów żeglujących po Zalewie.
Tor podejściowy
Z głównego toru wodnego Zalewu podejście do Tolkmicka rozpoczyna pława TOL (biało-czerwona pława świetlna z kulą, światło izofazowe o okresie 6 sekund). Przed samym portem wystawione są dwie bramki torowe. Pierwsza bramka to boje świecące nr. 1 i 2 o charakterystyce: światło zielone o okresie trzech sekund i światło czerwone o okresie również trzech sekund. Druga bramka (bliżej portu) to czerwona i zielona boja nr 3 i 4.
Oznakowanie nawigacyjne
Głowica wschodnia falochronu portu: światło stałe zielone, na zielonej kolumnie z galerią.
Głowica zachodnia falochronu portu: światło stałe czerwone, czerwony słup.
Głowica falochronu zachodniego pomalowana jest w skośne czarno-żółte pasy.
Światło/znak tylny: zlikwidowany.
Głowica wschodnia falochronu portu: światło stałe zielone, na zielonej kolumnie z galerią.
Głowica zachodnia falochronu portu: światło stałe czerwone, czerwony słup.
Głowica falochronu zachodniego pomalowana jest w skośne czarno-żółte pasy.
Światło/znak tylny: zlikwidowany.
- Całe oznakowanie nawigacyjne Zalewu Wiślanego jest tutaj
Niebezpieczeństwa:
Mielizna Tolkmicka, leżąca na zachód od portu. Stanowi przeszkodę dla jachtów o zanurzeniu powyżej 80 cm. Od północy oznakowana jest pławą kardynalną, czarno-żółto-czarną TOL–N.
W awanporcie, przy falochronie wschodnim spłycenia (do ~1,5 metra) oznakowane są żółtymi pławami świetlnymi T-1 (światło żółte o okresie 3 sekund) i T-2 (światło żółte o okresie 5 sekund). Aktualizacja: pławy zostały usunięte. Dodatkowe ostrzeżenia naniesione są na falochronie, w formie białych tablic z czerwoną obwódką i ostrzeżeniem o spłyceniach. Wzdłuż Falochronu Zachodniego, pomiędzy Pirsem Pasażerskim a Pomostem Żeglarskim, w odległości około metra od falochronu jest drewniana palisada, przeważnie niewidoczna nad powierzchnią wody. Uwaga! Cumowanie do skrajnego stanowiska y-bomu pomostu Pętli Żuławskiej od strony wschodniej może powodować otarcie o cumującą tu jednostkę SAR.
Mielizna Tolkmicka, leżąca na zachód od portu. Stanowi przeszkodę dla jachtów o zanurzeniu powyżej 80 cm. Od północy oznakowana jest pławą kardynalną, czarno-żółto-czarną TOL–N.
W awanporcie, przy falochronie wschodnim spłycenia (do ~1,5 metra) oznakowane są żółtymi pławami świetlnymi T-1 (światło żółte o okresie 3 sekund) i T-2 (światło żółte o okresie 5 sekund). Aktualizacja: pławy zostały usunięte. Dodatkowe ostrzeżenia naniesione są na falochronie, w formie białych tablic z czerwoną obwódką i ostrzeżeniem o spłyceniach. Wzdłuż Falochronu Zachodniego, pomiędzy Pirsem Pasażerskim a Pomostem Żeglarskim, w odległości około metra od falochronu jest drewniana palisada, przeważnie niewidoczna nad powierzchnią wody. Uwaga! Cumowanie do skrajnego stanowiska y-bomu pomostu Pętli Żuławskiej od strony wschodniej może powodować otarcie o cumującą tu jednostkę SAR.
PORT TOLKMICKO Z PRZYSTANIĄ ŻEGLARSKĄ PĘTLI ŻUŁAWSKIEJ
Awanport
ma długość około 170 metrów i dwa falochrony - Zachodni i Wschodni. Do Falochronu Wschodniego można cumować na całej długości (przy głowicy narzut kamienny), do Falochronu Zachodniego tylko przy Pirsie Pasażerskim. Pomiędzy Pirsem Pasażerskim a Pomostem Żeglarskim wzdłuż falochronu rozciąga się najczęściej niewidoczna nad wodą palisada. Wschodnia część awanportu ma spłycenie, oznakowane pławami świetlnymi. Głębokości w osi toru wejściowego wgłąb awanportu oscylują w granicach od 2,5 do 3,5 metra.
Falochron Zachodni
Na jego krańcu znajduje się Pirs Pasażerski. To w zasadzie przedłużenie głowicy falochronu, umożliwiające cumowanie statków po obu stronach. Pirs ma długość około 60 metrów. Statki pasażerskie tu jednak zazwyczaj nie cumują, korzystając z Nabrzeża Zachodniego. Oszczędza to pasażerom długiego spaceru. Pirs Pasażerski wyposażony jest w polery cumownicze i typowe portowe odbojnice w formie łańcuchów osłoniętych gumowymi wałkami. Cumowanie tutaj mniejszych jednostek naraża je na falowanie. Cumowanie jest teoretycznie możliwe także do samej głowicy falochronu, jednak nie jest ona zabezpieczona żadnymi odbojnicami. Przy zewnętrznej części Pirsu Pasażerskiego głębokości maleją od 1,3 metra przy głowicy do 0,5 metra w stronę brzegu. Mogą tu cumować jachty, ale zdecydowanie tego miejsca nie polecam, przede wszystkim ze względu na falowanie i oddalenie od całej infrastruktury portowej!
Odcinek Falochronu Zachodniego pomiędzy Pirsem Pasażerskim a Pomostem Jachtowym jest węższy niż Pirs Pasażerski i nie jest przystosowany do cumowania. Jest osłonięty zacementowanym narzutem kamiennym. W wodzie, mniej więcej metr od nabrzeża wbite są pale, z których większość nie wystaje ponad lustro wody!
Nabrzeże Zachodnie
Głębokość przy nabrzeżu ok. 3,1 m. Dzieli się na dwa funkcjonalne odcinki.
Pomost Żeglarski. To kilkudziesięciometrowy odcinek niskiego, betonowego nabrzeża przystosowanego do cumowania jachtów i niewielkich jednostek. Odbojnice w formie elastomerowych kantówek, to najnowszy krzyk portowej mody. Możemy tu bezpiecznie przycumować burtą do nabrzeża, tyle że fundujemy sobie dodatkowy spacerek przez cały port. No i wieczorami pobliskie krzaki ściągają imprezowe towarzystwo. W sezonie jest tu ustawiona przyczepa gastronomiczna z lodami, napojami i drobnymi przekąskami. Pomost Żeglarski bywa w całości lub większej części zajęty przez jachty firmy czarterowej.
Nabrzeże Zachodnie. Ta część portu ma wysokie nabrzeże, przystosowane do postoju statków. Chociaż rzadko - ale jednak pełni swoją funkcję. Wiosną 2017 roku rozładowywano tu ogromne zbiorniki do braniewskiego browaru. W pasie lądowym jest droga dla samochodów z miejscami postojowymi, oraz ciąg spacerowy z altanką. Cumują tu statki pasażerskie, z których kilka ma tu swoje stałe miejsce postoju, a także łodzie rybackie. To typowe nabrzeże portowe, z odbojnicami w formie długich łańcuchów obłożonych gumową rurą zdużymi polerami cumowniczymi. To nie miejsce dla jachtów - które jednak tu cumują, jeśli np. brakuje wolnych miejsc na Przystani Żeglarskiej Pętli Żuławskiej.
Nabrzeże Południowe - Przystań żeglarska Pętli Żuławskiej
Głębokość przy nabrzeżu ok. 3,5 m. Nabrzeże to zamyka basen portowy. Równolegle wzdłuż nabrzeża ustawiony jest pływający pomost z y-bomami przystani żeglarskiej Pętli Żuławskiej, zamocowany do słupów wbitych w dno. Pomost jest połączony w dwóch miejscach z Nabrzeżem Południowym za pomocą dwóch trapów. Pomost jest oświetlony i wyposażony w rozdzielnice prądu i wody. Część lądowa przystani to budynek bosmanatu z prysznicem i sanitariatami na Nabrzeżu Zachodnim. Jest też stanowisko odbioru ścieków a nawet pralnia i aneks kuchenny. Dużo miejsc jest stale zajętych przez rezydentów. Cumowanie do skrajnego stanowiska od strony wschodniej może powodować otarcie o cumującą tu jednostkę SAR.
Portem jachtowym zarządza Operator Przedsiębiorstwo Turystyczne Dom Rybaka Ryszard Doda, ul. Nadbrzeżna 3/2, 14-500 Braniewo, tel: 512 071 265, ryszarddoda@op.pl
Zdewastowany budynek dawnej przetwórni ryb za Nabrzeżem Południowym został rozebrany w 2019 roku.
Falochron Wschodni
Głębokości od 1,5 m przy głowicy i w części środkowej do ok. 3 metrów w narożniku. Spłycenie oznakowane pławami świetlnymi. Aktualizacja: pławy zostały usunięte. Falochron ma nabrzeże i dostosowany jest do cumowania na całej długości. To nabrzeże z odbojnicami w formie kantówek z elastomeru. Miejsce to jest znacznie oddalone od wszelkiej infrastruktury portowej i najbardziej w całym porcie narażone na falowanie. Za to blisko stąd... na plażę. Mogą tu cumować jachty, ale osobiście raczej tego nie zalecam ze względu na falowanie.
Nabrzeże Wschodnie
Głębokości ok. 3,3 m. Nabrzeże zarezerwowane jest przede wszystkim dla jednostek rybackich, statków typu kontroler i ratowniczych SAR. Od strony Zalewu nabrzeże to Pomost nr 1. Na brzegu - budynek bosmanatu z niewielką wieżą obserwacyjną (stara stojąca dalej została rozebrana). Po wybudowaniu nowego budynku SAR w okolicy narożnika Nabrzeża Wschodniego i Nabrzeża Południowego, jednostki SAR-u przeniosły się wgłąb basenu portowego. Cały odcinek Nabrzeża Wschodniego jest betonowy, z pionowymi odbojnicami z elastomeru w kształcie kantówek. Dalej wzdłuż Pomostu nr 1 na brzegu budynki rybackie w tym sklep rybny, wreszcie długi, żółty budynek wykorzystywany przez różnych najemców. Za nim basen portowy rozszerza się i jest to Pomost nr 2, przecięty w trzech czwartych długości slipem. Odcinek nabrzeża jest w tym miejscu obniżony. Za slipem miejsce do cumowania zrezerwowane jest dla jednostek SAR i również jest obniżone. W głębi widoczny nowy budynek SAR-u i Hangar żeglarski.
INFORMACJE DODATKOWE I WAŻNE NAMIARY
Falochron Wschodni
Głębokości od 1,5 m przy głowicy i w części środkowej do ok. 3 metrów w narożniku. Spłycenie oznakowane pławami świetlnymi. Aktualizacja: pławy zostały usunięte. Falochron ma nabrzeże i dostosowany jest do cumowania na całej długości. To nabrzeże z odbojnicami w formie kantówek z elastomeru. Miejsce to jest znacznie oddalone od wszelkiej infrastruktury portowej i najbardziej w całym porcie narażone na falowanie. Za to blisko stąd... na plażę. Mogą tu cumować jachty, ale osobiście raczej tego nie zalecam ze względu na falowanie.
Nabrzeże Wschodnie
Głębokości ok. 3,3 m. Nabrzeże zarezerwowane jest przede wszystkim dla jednostek rybackich, statków typu kontroler i ratowniczych SAR. Od strony Zalewu nabrzeże to Pomost nr 1. Na brzegu - budynek bosmanatu z niewielką wieżą obserwacyjną (stara stojąca dalej została rozebrana). Po wybudowaniu nowego budynku SAR w okolicy narożnika Nabrzeża Wschodniego i Nabrzeża Południowego, jednostki SAR-u przeniosły się wgłąb basenu portowego. Cały odcinek Nabrzeża Wschodniego jest betonowy, z pionowymi odbojnicami z elastomeru w kształcie kantówek. Dalej wzdłuż Pomostu nr 1 na brzegu budynki rybackie w tym sklep rybny, wreszcie długi, żółty budynek wykorzystywany przez różnych najemców. Za nim basen portowy rozszerza się i jest to Pomost nr 2, przecięty w trzech czwartych długości slipem. Odcinek nabrzeża jest w tym miejscu obniżony. Za slipem miejsce do cumowania zrezerwowane jest dla jednostek SAR i również jest obniżone. W głębi widoczny nowy budynek SAR-u i Hangar żeglarski.
INFORMACJE DODATKOWE I WAŻNE NAMIARY
Blisko po paliwo
Postój w Tolkmicku to dobra okazja do uzupełnienia naszych kanistrów lub zbiorników z paliwem. Do stacji benzynowej jest naprawdę blisko – zaledwie około 200 metrów. Wychodzimy z portu i skręcamy w pierwszą ulicę w prawo. Po minięciu stacji kolejowej wkrótce dojdziemy do stacji paliw, która znajduje się po lewej stronie ulicy, przy ul. Morskiej 9.
Ratownicy czyli SAR
Telefon 55-231-61-55. To jedyna tego rodzaju placówka na Zalewie Wiślanym. Pamiętajmy, że SAR zajmuje się ratowaniem ludzi, za ratowanie jachtu możemy słono zapłacić. Jeżeli życie ludzi nie jest zagrożone, być może warto za pośrednictwem bosmanatu nawiązać kontakt z rybakami. SAR ma nowy budynek, w narożniku nabrzeża wschodniego i południowego.
Komunikacja
Autobusy to dużo kursów do Fromborka, Braniewa, Elbląga i Gdańska.
Pociągi obecnie (2020) nie kursują, planowane jest uruchomienie jazd turystycznych drezynami.
Ważne namiary
Pociągi obecnie (2020) nie kursują, planowane jest uruchomienie jazd turystycznych drezynami.
Ważne namiary
- Bosmanat Portu Tolkmicko: tel. 55-231-66-14, czynny 10-15 dni powszednie.
- Bosmanat Przystani Pętli Żuławskiej: tel. 512-071-265 (Ryszard Doda właściciel firmy administrującej)
- SAR (Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa Tolkmicko): tel. 55-231-61-55.
- Apteka: ul. Świętojańska 21, tel. 231-61-26.
- Informacja Turystyczna: ul. Świętojańska 1, tel. 55-231-61-82.
- Stacja Paliw: ul. Morska 9, tel. 55-231-61-87.
- Pizzeria Sycyliana (z dowozem): ul. Świętojańska 21D, tel. 55-237-37-73
- Restauracja Fregata (przy plaży): ul. Parkowa 4, tel. 602-491-313
- Smażalnia ryb Ryneczek: ul. Młyńska 5, tel. 534-188-665
Piotr Salecki (styczeń 2020)
Dziękuję za merytoryczne uwagi i uzupełnienia internaucie M.mmm.
Dziękuję za merytoryczne uwagi i uzupełnienia internaucie M.mmm.
Warto zobaczyć
- Tolkmicko - opis archiwalny, aktualny do 2014 roku - tutaj
- Tolkmicko - opis archiwalny, aktualny do 2011 roku - tutaj
- Galeria zdjęć portu w Tolkmicku z lat 2001-2005 - tutaj
- Tokmicko - nowa marina w zimowej aurze - tutaj
- Galeria zdjęć Tolkmicka kwiecień 2016 - tutaj
- Cumujemy do Pomostu Żeglarskiego i Nabrzeża Zachodniego 2020 - tutaj
Tolkmicko - głowica falochronu wschodniego - fot. Piotr Salecki (2016)
Widok na głowicę falochronu zachodniego z Pirsem Pasażerskim - fot. Piotr Salecki (2016)
Tolkmicko - głowice falochronów i widok na awanport - fot. Piotr Salecki (2016)
Tolkmicko - Pomost Żeglarski przy Nabrzeżu Zachodnim - fot. Piotr Salecki (2016)
Tolkmicko - Pomost Żeglarski przy Nabrzeżu Zachodnim - fot. Piotr Salecki (2016)
Podwodna palisada drewniana pomiędzy Pirsem Pasażerskim a Pomostem Jachtowym - fot. Piotr Salecki (2016)
Tolkmicko - na pierwszym planie Przystań Żeglarska, dalej awanport z widocznymi żółtymi pławami "mieliźnianymi" - fot. Piotr Salecki (2016)
Tolkmicko - Nabrzeże Wschodnie Przeładunkowe - fot. Piotr Salecki (2016)
Tolkmicko - slip na Nabrzeżu Zachodnim, stacja SAR a z prawej strony na Nabrzeżu Południowym widoczne y-bomy przystani żeglarskiej Pętli Żuławskiej - fot. Piotr Salecki (2016)
Tolkmicko - przystań Pętli Żuławskiej. fot. Piotr Salecki (2016) Budynku z tyłu już nie ma. (2019)
Tolkmicko - pomost pływający przystani jachtowej Pętli Żuławskiej - fot. Piotr Salecki (2016)
- 147773 odsłony
Odpowiedzi
Dodaj nową odpowiedź