Most drogowy przez rzekę Fiszewkę (Wiskę), z przęsłem zwodzonym został zbudowany około 1935 roku. Wcześniej w tym samym miejscu był stały most o konstrukcji drewnianej. W latach powojennych ruch żeglowny na Fiszewce zamarł w latach sześćdziesiątych i most służył wyłącznie dla ruchu drogowego. Przy budowaniu w 1984 nowego odcinka drogi nr. 22, zmieniono nieco oś drogi i postawiono obok nowy, żelbetowy most stały. Żegluga w górę Fiszewki stała się niemożliwa (bez przenoski), gdyż pod starym mostem zbudowano zastawkę z jazem (Fiszewka posiada jest także przegrodzona bliżej Elbląga, przy stacji pomp). Znacznie pogorszyło to warunki nawigacyjne w górze rzeki. Most możemy zobaczyć, kierując się z Elbląga na Malbork. Od niedawna stoi przy nim tablica informacyjna. Sam most jest w coraz gorszym stanie.

Most w Szopach Elbląskich - usytuowanie w regionie. Rys. Piotr Salecki
Podobne obiekty hydrotechniczne w pobliżu, opisane w portalu Pomorski Szlak Żeglarski:
- most zwodzony w Jeziorze, na rzece Tinie - tutaj
- most obrotowy (drogowy) w Dzierzgonce, na rzece Dzierzgoń - tutaj
- most obrotowy (kolejowy) w Porcie Elbląg, przy basenie Stoczni - tutaj

Zdjęcie nadesłane przez Czytelnika strony - jeszcze przed budową drugiego mostu stałego obok.

Most w czerwcu 2010 roku - fot. Piotr Salecki

Most zwodzony w Szopach. Fot Piotr Salecki (czerwiec 2010)

Zastawka jazu. Fot Piotr Salecki (czerwiec 2010)

Panorama mostu zwodzonego w Szopach. Fot Piotr Salecki (czerwiec 2010)

Panorama mostu zwodzonego w Szopach. Fot Piotr Salecki (czerwiec 2010)

Detal konstrukcji mostu. Fot Piotr Salecki (czerwiec 2010)

Nowy, stały most drogowy zbudowany obok mostu zwodzonego. Fot Piotr Salecki (czerwiec 2010)

Panorama Fiszewki - widok z mostu zwodzonego. Fot Piotr Salecki (czerwiec 2010)
Piotr Salecki (czerwiec-grudzień 2010)