W związku z dużym zainteresowaniem Czytelników strony pomorskiszlakzeglarski.info.pl informacjami o postępach i terminach zakończenia prac hydrotechnicznych i budowlanych na Kanale Elbląskim i Pojezierzu Iławskim, przekazujemy najświeższe dostępne na ten temat informacje.
Z komunikatu RZGW wynika że:
- wszystkie pochylnie Kanału Elbląskiego oraz Kanał Elbląski pomiędzy tymi pochylniami będą przez cały sezon 2014 wyłączone z eksploatacji;
- śluzy Miłomłyn i Zielona, oraz Kanał Elbląski pomiędzy tymi śluzami będą przez cały sezon 2014 wyłączone z eksploatacji;
- pozostałe odcinki kanału Elbląskiego będą udostępnione do żeglugi;
- śluzy Ostróda i Mała Ruś będą otwarte od 01 maja 2014 (planowane).

Pochylnia Całuny w trakcie remontu - fot. Jaca5a

Kanał Elbląski w trakcie remontu - fot. Jaca5a

Kanał Elbląski w trakcie remontu - fot. Jaca5al
Remont Kanału Elbląskiego - prace pogłębiarskie. Fot. Maca

Remont Kanału Elbląskiego - prace pogłębiarskie. Fot. Maca
Warto przypomnieć, że w ramach remontu zrealizowane będzie:
- Przebudowa i automatyzacja śluz (Ostróda, Zielona, Mała Ruś, Miłomłyn)
- Odmulenie szlaku żeglownego i ubezpieczenie brzegów Kanału (w ograniczonym zakresie, na części poniższych odcinków: szlak żeglowny Miłomłyn – Jezioro Drużno, szlak żeglowny Miłomłyn – Ostróda - Stare Jabłonki, szlak żeglowny Miłomłyn – Iława, Kanał Bartnicki – szlak jez. Ruda Woda – jez. Bartężek)
- Odbudowa pochylni Buczyniec, Kąty, Oleśnica, Jelenie, Całuny,
- Zagospodarowanie nabrzeży przy pocyhylniach, m.in wykonanie kładek, pomostów, oświetlenia, monitoringu tv przemysłowej, sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej, miejsca postojowego w Buczyńcu)
- Infrastruktura informacyjna (przy obiektach: pochylnie, śluzy, izba historii Kanału), w tym wykonanie: tablic obiektów, tablic ze schematami dróg wodnych, bakenów oraz budowę Izby Historii Kanału wraz z przygotowaniem prezentacji multimedialnej
Warto przeczytać
- Rozpoczęcie remontu Kanału - artykuł w Dzienniku Elbląskim - tutaj
- Kradli szyny z pochylni podczas jej remontu - tutaj
- Zestawienie prac remontowych wykonanych do listopada 2013 r. - tutaj
Piotr Salecki (marzec 2014)


Podział zakresu Projektu na zadania inwestycyjne
Zadanie nr 1:
Przebudowa Kanału Elbląskiego na szlakach żeglownych: Miłomłyn ‒Ostróda ‒Stare Jabłonki, Miłomłyn - Iława, Jezioro Ruda Woda- Jezioro Bartężek (realizacja 2011 ‒2012)
Zadanie nr 2:
Rewitalizacja Kanału Elbląskiego na odcinku pomiędzy wrotami Buczyniec a pochylnią Całuny (realizacja 2012 ‒2014)
Zadanie nr 3:
Przebudowa śluz: Miłomłyn, Zielona, Ostróda i Mała Ruś na Kanale Elbląskim (realizacja 2012 ‒2014)
Zadanie nr 4:
Oznakowanie turystyczne przy obiektach Kanału (realizacja 2012 ‒2014)
Odpowiedzi
Dodaj nową odpowiedź